« обратно към: Хомеопатия, здраве и природа

03 април 2012

Правилото: два пъти седмично

С любезното съдействие на в. „Класическа хомеопатия„

 

Въпреки ролята на генетичната предразположеност, начинът ни на живот също може да причини или да ни предпази от болести. За това хомеопатите не просто предписват лекарства, те взимат предвид храненето, физическата активност, нивото на стреса и качеството на съня. Емоциониалното поведение също е много важно - негативното отношение към живота причинява стрес, който направо източва жизнената сила. Колкото по-малък е товарът върху тялото и ума, толкова по-вероятно е хомеопатичното лекарство да действа и ефектът му да се запази по-продължително.

 

ЕФЕКТИТЕ  ОТ ХРАНЕНЕТО

Важно е да се провежда здравословна и балансирана диета, съобразена с правилните пропорции от различни видове храни. Многото протеини, наситените животински мазнини, захарта и растителните мазнини могат да причинят отпадналост и да засадят семената на бъдещи хронични заболявания. Диабетът, сърдечните болести, затлъстяването, заболявания на жлъчката и дивертикулозната болест са свързани с прекомерната консумация на определени храни, особено мазнини, на рафинирани и богати на холестерол храни. А твърде много хора посягат към сладки или мазни храни, вместо към зеленчуци и плодове. Хранителните предпочитания помагат на хомеопата не само да предвиди цялостното здравословно състояние на пациента, но и да определи неговия конституционален тип.

И така - месото и домашните птици са добър източник на протеини, но тъй като са богати на наситени мазнини не трябва да се употребяват прекомерно. Рибата - не повече от два пъти седмично. Предпочитайте мазни риби - те осигуряват есенциалните мастни киселини. Яйцата са отличен източник на протеини, но заради високото си съдържание на холестерол, трябва да се ядат умерено. От млечните продукти сиренето и маслото са с високо съдържание на сол и наситени мазнини - значи, също умерено! А сега - внимание: сладкишите и шоколадът са висококалорични, но с ниска хранителна стойност. Най-важните източници на балансираната диета са пълнозърнестият хляб и брашно, зърнените храни, ядките, семената и кълновете, пресните плодове и зеленчуци.

Правилото "два пъти седмично" помага да се опрости планирането на диетата и да се осигури здравословно хранене. Храните в групите от 1 до 5 (виж илюстрацията) не трябва да се ядат повече от два пъти седмично. Няма оганичения за естествените сурови храни. Тази балансирана диета натоварва по-малко храносмилателната система и задоволява хранителните ви нужди. Ако имате лоши навици, опитайте се да се "глезите" не повече от два пъти седмично, въпреки, че е за предпочитане да него правите въобще. Използвайте малко или никаква сол и ако сте сладокусни, яжте покълнали семена, мюсли, сушени плодове, сладкиши от пълнозърнесто брашно и бисквити, направени от нерафинирана (кафява) захар.

Нагоре